رایان رینولدز و راب مک‌الهنی هنرپیشه‌های آمریکایی برای افزایش آگاهی عمومی درباره سرطان روده بزرگ از تجربه‌شان انجام کولونوسکوپی خودشان برای غربالگری این سرطان یک فیلم آموزشی ساختند.

reynolds

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  سی‌بی‌اس نیوز کولونوسکوپی (اندوسکوپی تشخیصی روده بزرگ) رینولدز را دکتر جان لاپوک انجام داد که کارشناس ارشد پزشکی شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس است.

رینولدز شخصا به نزد دکتر لاپوک که قبلا پزشکش بود، رفت تا از او بخواهد پیش از رسیدن به ۴۵ سالگی کولونوسکوپی او را انجام دهد- سن توصیه شده برای شروع غربالگری سرطان روده بزرگ در آمریکا در اغلب افراد که در رده خطر متوسط قرار می‌گیرند ۴۵ سالگی است.

دکتر لاپوک هم در یک برنامه صبجگاهی خبری شبکه سی‌بی‌اس توضیح داد که سن توصیه‌شده برای انجام غربالگری سرطان روده بزرگ اکنون از ۵۰ سال به ۴۵ سال پایین آورده شده است، زیرا پزشکان شروع به مشاهده سرطان روده بزرگ در افراد جوان‌تر کرده‌اند.

لاپوک گفت:‌ «او می‌خواست آگاهی مردم در این باره را افزایش دهد و گفت بیا این فیلم آموزشی را بسازیم.»

دو هنرپیشه آمریکایی برای افزایش آگاهی از سرطان روده بزرگ از تجربه‌شان از کولونوسکوپی فیلم آموزشی می‌سازند

این نخستین باری بودکه رینولدز کولونوسکوپی انجام می‌داد و رینولدز در فیلم گفت که می‌خواهد درباره عمل پزشکی‌اش برای کمک «نجات جان انسان‌ها» به صراحت صحبت کند.

رینولدز گفت:‌«‌من به طور معمول از هیچ عمل پزشکی‌ که رویم انجام می‌شود، فیلمبرداری نمی‌کنم. اما همیشه این فرصت پیش نمی‌آید که آگاهی درباره چیزی را افزایش داد که یقینا جان انسان‌ها را نجات می‌دهد. همین انگیزه کافی است که شما را به دیدن دعوت کنم.»

لاپوک پس از انجام کولونوسکوپی به رینولدز گفت که یک «پولیپ بسیار ظریف» در سمت راست روده بزرگ رینولدز پیدا کرده است. پولیپ روده بزرگ توده کوچکی از سلول‌ها است که بالقوه ممکن است در طول زمان به سرطان بدل شود.

لاپوک به رینولدز گفت:‌ «این عمل بالقوه برایت نجات‌بخش است. نمی‌خواهم زیاد غلو کنم. اما دقیقا به همین علت است که کولونوسکوپی انجام می‌شود. ضمنا تو هیچ علامتی هم نداشتی.»

«با انجام این کار تاریخچه طبیعی بیماری، یعنی فرآیندی که بیماری می‌تواند به آن منتهی شود، به سرطان و همه مشکلات دیگر، قطع می‌شود.»

لاپوک توانسته بود که پولیپ روده بزرگ رینولدز را ضمن انجام کولونوسکوپی قطع و خارج کند.

پزشکان در کولونوسکوپی مک‌الهنی سه پولیپ کوچک یافتند که آنها را هم خارج کردند. لاپوک گفت هم برای مردان و هم برای زنان انجام کولونوسکوپی برای پیشگیری از دچتار شدن به سرطان روده بزرگ مهم است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 706008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha